Wat is het voordeel van één aanspreekpunt bij internationaal wagenparkbeheer?

Een vaste contactpersoon voor uw internationaal wagenparkbeheer

Wanneer u naast uw eigen werkzaamheden ook de verantwoordelijkheid heeft voor een nationaal en internationaal wagenparkbeheer, vraagt dit veel van u. Om een deel hiervan uit handen te kunnen geven, heeft u vooral behoefte aan de service van en de totale ontzorging door één extern contactpersoon. Zeker bij een internationaal wagenparkbeheer werkt het vele malen efficiënter als alle zaken omtrent het wagenpark zijn neergelegd bij uw vaste contactpersoon. Deze persoon is op de hoogte van uw internationale of nationale autoregeling en begrijpt welke risico’s er per land zijn. Deze heeft ook de contactmatrix van de leasemaatschappij of maatschappijen waar internationaal mee gewerkt wordt. Deze vaste contactpersoon doet daarbij ook nog een stuk opvolging en zorgt dat naast het organiseren van de verschillende taken ook tijdig een opvolging is. Dit betekent dat uw wagenpark in vertrouwde handen ligt.

Juiste contactpersoon, kennis van de markt

U kunt zich vanuit de huidige situatie vast voorstellen wat het voordeel is van een leasemaatschappij die werkt met één vaste contactpersoon met een vaste back-up. Deze contactpersoon kent u en hier bouwt u een relatie mee op, waarmee het snel en makkelijk schakelen is. Dit is bij de nationale leasemaatschappij een belangrijke eigenschap waar u als klant van profiteert maar het belang bij een internationaal contract is misschien nog wel groter. Dit is vaak al lastig in het vinden van de juiste contactpersoon. Internationaal georiënteerde leasemaatschappijen werken vaak met verschillende contactpersonen per land. Hier wordt de materie van leasing, fiscaliteit en facturatie namelijk nog een stuk lastiger. Dit heeft vooral te maken met de Europese wetgeving en de wijze waarop leasemaatschappijen in andere landen werken.

Ontzorging internationaal wagenparkbeheer

Het voordeel dat u bovenop het aanspreekpunt extra krijgt, is dat u niet per land een collega verantwoordelijk hoeft te maken voor het wagenpark. Deze collega krijgt dit als extra taak erbij, op het misschien toch al overvolle takenpakket. Zeker als deze werknemer tijd en kennis niet voldoende beschikbaar heeft, is de kans op extra kosten of het niet juist regelen van zaken groot. Dat ligt niet aan de persoon, maar vaak aan de kennis van het lease product en de inschatting waar de risico’s liggen en waar het beleid internationaal aan moet voldoen.

De oplossing voor de totale ontzorging van een internationaal wagenpark is: één aanspreekpunt met kennis van zaken, verantwoordelijkheidsgevoel, het nakomen van afspraken en het opvolgen van openstaande zaken zoals expiratie, hercalculaties en facturen. Zo kunt u als klant zich druk maken om uw corebusiness en dan kan uw contactpersoon aan de slag voor het ontzorgen van uw medewerkers en het wagenpark.